6 טיפים ללימוד ילדים לחיסכון – כך תלמדו את הילדים לחסוך

חיסכון זה דבר חשוב. כמו הרבה דברים בחיים חיסכון הוא הרגל נרכש ואם אנחנו רוצים שהילדים שלנו ידעו לחסוך אנחנו צריכים כבר בגיל צעיר ללמד אותם איך עושים זאת.

כבר החל מגיל ארבע אנחנו יכולים להתחיל ללמד את הילדים שלנו איך לחסוך. יש מי שיגיד שחינוך לחיסכון מתחיל אף בשנת החיים הראשונה על ידי מתן דגש לגבולות בריאים ודחיית סיפוקים שמהווים חלק חשוב מאוד מהיכולת לחסוך.

ריכזנו עבורכם מספר טיפים מרכזיים יכולים לסייע לכל הורה ללמד את הילדים שלו איך לחסוך – כל אחד מאיתנו יכול להנחיל את המידע בילדים שלנו ממש בקלות.

לימדו את הילד להתמודד עם תחושת תסכול

כאשר אנחנו מלמדים את הילדים שלנו לדחות סיפוקים אנחנו מלמדים אותם להתמודד עם תסכול. ככל שהילדים שלנו ידעו יותר טוב איך להתמודד עם תסכולים הם לא ינסו לפתור אותם על ידי קנייה של מוצרים שונים.

דחיית סיפוקים תאפשר לילדים שלנו לדחות את הצורך או את הרצון לקנות צעצוע (או כל דבר אחר) ולחכות עם הרכישה עד שיהיה להם מספיק כסף לכך.

הציבו גבולות ברורים

גבולות ברורים יסייעו לילדים שלנו לדעת מה מותר להם ומה אסור להם. ילדים רבים לא יודעים מתי לעצור ומתי הם מבקשים יותר מדי. כאשר לילדים שלנו יהיו גבולות ברורים הם לא ירגישו שהם זקוקים לפיצוי רגשי שיכול לבוא לידי ביטוי בין השאר על ידי קניות.

לימדו אותם להתמודד עם דחייה – "כי אמרתי לא!"

כאשר נלמד את הילדים שלנו להתמודד עם דחייה הם ילמדו שהם לא תמיד מקבלים את כל מה שהם רוצים.

כך הילדים שלנו יוכלו לשאת את דחיית הסיפוקים שלהם למשך זמן רב יותר.

חשוב מאוד שכל ילד ידע להתמודד עם לא או עם סירוב לקנות לו צעצוע. כאשר הילדים קטנים אנו שמים להם את הגבולות ואומרים להם לא. ככל שהילדים שלנו יתמודדו טוב יותר עם הגבולות שלנו ועם הלא כך כאשר הם יגדלו יהיה להם קל יותר לשים בעצמם לעצמם גבולות ולומר מספיק או די.

התמידו בהחלטתכם והיו עקביים!

חשוב מאוד להתמיד ולהיות עקביים באופן בו אנחנו מחנכים את הילדים שלנו לחיסכון. אם אנחנו מלמדים את הילדים שלנו לחסוך חשוב שלא פעם נלמד אותם לחסוך ופעם אחרת נלך ונבזבז ביחד אתם הרבה מאוד כסף.

עקביות בהתנהגות שלנו ובמסרים שאנחנו תאפשר לילדים שלנו להפנים את ההתנהגות ולדעת איך הם צריכים להתנהל מבחינה כספית.

עם זאת..אל תשכחו לומר מידי פעם "כן"

כדאי לנו גם מדי פעם לאפשר לילדים שלנו לרכוש דברים שמעניינים אותם או שהם רוצים. איסור מוחלט על קניית דברים יכול ליצור אצל הילדים צורך רגשי של חסך ומכאן להביא אותם לחפש פיצויים.

כאשר אנחנו רוצים שהילדים שלנו ייהנו מהתנהגות כלכלית מאוזנת אנחנו צריכים לנהוג אתם באופן מאוזן ולאפשר להם מדי פעם גם לקנות דברים שהם חסכו אליהם כסף.

הציגו דוגמא אישית לפני הכול!

הטיפ החשוב ביותר הוא שנלמד את הילדים שלנו לחסוך דרך דוגמא אישית. אם נגיד לילדים שלנו שהם צריכים לחסוך ומצד שני הם כל הזמן יראו איך אנחנו מוציאים הרבה כסף על דברים שאנחנו לא באמת צריכים – אז נשלח להם מסר כפול שיבלבל אותם ויפגע באמינות שלנו.

הטיפים הללו אמורים לעזור לכם בתחילת הדרך בלמידה ארוכה של חיסכון בילדים שלכם.

למרות שהדבר לא תלוי רק בכם, אלא גם בסביבה הקרובה של הילד, סוכני החיברות המובילים אותו בשלבי חייו, חבריו וכן הלאה. אין ספק שאתם ההורים – סוכני החיברות החשובים ביותר ולכן כדאי להתמיד בחינוך לחיסכון כבר מגיל צעיר במיוחד לאור המצב הכלכלי הרווח כיום.


יש לך רעיון לשיתוף פעולה?
רוצה לכתוב בבלוג שלנו?
מעוניינת לפרסם את העסק שלך?

צרי עימנו קשר!

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

דילוג לתוכן