עלות השנה הראשונה בחיי התינוק

הרגע בו מגיח לאוויר העולם תינוק, לאחר תשעה חודשי לידה מלחיצים, הוא מהמאושרים בחייה של כל משפחה. מרגע זה משתנים החיים של כל המעורבים, כשגם מבחינה כלכלית המשפחה המורחבת מתמודדת מול קשיים מרובים. עלות השנה הראשונה בחיי התינוק אינה בטלה בשישים, כאשר הסכום הדרוש למשפחה עומד על כמה עשרות אלפי שקלים לפחות.

חשוב להבהיר: בכל מוצר או קטגוריית מוצרים יש הרבה מאוד אפשרויות, שמשפיעות גם על טווח המחירים שהופך להיות אינסופי. עדיין סביר שרוב האמהות המיועדות תהיינה מעוניינות לדעת לקראת מה הולכים מבחינה כלכלית.

עלות חדר הילדים

אחד הצעדים הראשונים הנדרשים מהמשפחה הוא להקים חדר עבור הבייבי שלהם. בחודשים הראשונים לחיי התינוק תידרש עריסה, במחיר של כ-500-300 ש"ח לרוב, אולם ניתן לשכור עריסה על בסיס חודשי (אחרי הכל זהו מוצר המשמש לפרק זמן קצר יחסית). מיטת תינוק יכולה לעלות כ-1,500-1,000 ש"ח, עם עוד כמה מאות שקלים למזרן ולעזרים אופציונליים דוגמת מגן ראש.

באשר לשידת ההחתלה, תוכלו למצוא מגוון עיצובים המשפיעים גם על המחיר. עלות שידה מתחילה בדרך כלל מכ-1,000 ש"ח אולם יכולה להיות יקרה מכך פי שניים או יותר.

יוצאים לדרך

כדי שההורים יוכלו להשתחרר עם התינוק החדש מבית החולים, הם צריכים להציג סלקל שישמש אותם בנסיעה הראשונה וגם לאחר מכן. הסלקלים מגיעים בכל טווח מחירים, החל מדגמים פשוטים שמחירם אינו עולה על 300 ש"ח ועד למושבים שמחירם הוא בן ארבע ספרות. רוב ההורים בוחרים במוצר שטווח המחירים שלו נמצא איפשהו באמצע.

עגלות תינוק וטיולים הם עולים רחב בפני עצמו. למרות שיש עגלות פשוטות שמחירן מאות שקלים, רוב ההורים בוחרים בעגלות שמחירן כ-1,500 ש"ח לפחות. העגלות המשובחות והאיכותיות יכולות להגיע גם לכ-6,000-5,000 ש"ח. לכך יש להוסיף ברוב המקרים כמה מאות שקלים לאמבטיה. הורים המעוניינים להשתמש במנשא ישלמו עליו סכום של כ-800-300 ש"ח, בהתאם לדגם.

ביגוד והחתלה

רוב ההורים בוחרים לרכוש את הבגדים עבור התינוקות שלהם לאחר הלידה, ומקבלים בנוסף ביגוד בכמויות כמתנות מהקרובים. המחיר של כל פריט ביגוד נע בין עשרות שקלים לפריט פשוט ויכול לעלות גם מאות שקלים. בחלק מרשתות האופנה מספרים שעלות הביגוד לתינוק, בשנה הראשונה של חייו, יכולה להסתכם בכ-4,000-3,000 ש"ח. מכיוון שהבגדים משמשים את התינוקות לפרקי זמן קצרים יחסית עקב הגדילה המטאורית שלהם בשנה הראשונה, אפשר להבין את אלו שממליצים לבחור בביגוד פשוט ופונקציונלי באופן יחסי.

את הסקירה אנחנו ממשיכים עם מוצרי ההחתלה, בראשם החיתולים. מחיר חבילת חיתולים עולה כ-70-30 ש"ח בדרך כלל. בחישוב שנתי מדובר בסכום לא קטן, ולכן חשוב תמיד לחפש אחר המבצעים. מגבונים עשויים להגיע להוצאה מצטברת של מאות שקלים בשנה, אם לא יותר, בעיקר מכיוון שהם עפים בכמויות.

צעצועים ומשחקים

בתחילת הדרך ירכוש ההורה עבור התינוק שלו צעצועי התפתחות, שמחירם מתחיל מעשרות שקלים ויכול להגיע גם לכ-400-300 ש"ח, על פי סוג המוצר והטכנולוגיה שהוא משמש לה. עוד אפשר למצוא מוביילים, אוניברסיטה, משחקים, נשכנים וכדומה, בטווח מחירים רחב גם כאן. הוצאה של כ-3,000-2,000 ש"ח בקטגוריה הזו בשנה הראשונה היא בהחלט הגיונית.

גם במקרה של צעצועים ומשחקים אפשר די בקלות להגיע לסכום של כמה אלפי שקלים, כך שהצרכנות הנכונה היא במקום גם מהבחינה הזו. בחלק גדול מהמקרים מומלץ להעניק עדיפות לבטיחות של הצעצוע על פני המחיר שלו, מכיוון שבריאות הילדים חייבת להיות מעל הכול. צעצועים זולים "מדי" – למשל כאלו המגיעים מחברות לא מוכרות מחו"ל – עלולים לטמון בחובם סכנות שונות לילדים.

חוגים

ההשערה היא שרוב ההורים רושמים את ילדם לחוג אחד לפחות בשנה הראשונה, ההורים המשקיעים עשויים גם לשני חוגים או יותר. בין אם מדובר בחוג התפתחות, זחילה, שחיית תינוקות או כל דבר אחר, המחיר לחוג עשוי להתחיל מכ-500 ש"ח ולהגיע גם לסביבות כ-2,000 ש"ח.

אפשר לנסות לראות האם מוצעים חוגים מוזלים דרך קופות החולים, הרשות המקומית בה מתגוררים וכן הלאה, מכיוון שההנחות הניתנות דרכם עשויות להיות משמעותיות.

איך מוזילים את העלויות?

ההוצאות שתוארו כאן הן כלליות ומשוערות בלבד, ואין להתייחס אליהן כתורה מסיני: לכל משפחה יש את התקציב ואת ההעדפות שלו, מה גם שמלאי המוצרים הקיים בכל קטגוריה הוא בלתי נגמר. אפשר בהחלט לנסות ולחפש את המבצעים, למשל במקרה של רשתות האופנה שמציעות הנחות משמעותיות בסוף העונה. קופונים וקבוצות רכישה עשויים להוזיל את התמונה. אופציה אחרת היא לשכור חלק מהמוצרים, כפי שנפוץ למשל במקרה של עריסה או מיטת תינוק. בכך אפשר להוזיל את העלויות ולמנוע מצב בו נאלצים למצוא בבית פתרון אחסון למוצר שהשימוש בו היה קצר.

העלויות כאן מתייחסות בעיקר לילד הראשון, בו רוב ההורים "מתפרעים" כדי לספק לבייבי שלהם את הטוב ביותר. בדרך כלל העלויות תהיינה נמוכות יותר במקרה של ילד שני או שלישי עקב העובדה שניתן "למחזר" חפצים שהיו בחזקת הילד הראשון, להשתמש בתשתיות משותפות לשני הילדים בחדרים וכן הלאה.


יש לך רעיון לשיתוף פעולה?
רוצה לכתוב בבלוג שלנו?
מעוניינת לפרסם את העסק שלך?

צרי עימנו קשר!

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

דילוג לתוכן